21 Αυγούστου 2010

Περι Σεμέλης και πυρός


To παρόν blog θα φιλοξενεί πιά κειμενά μου και μόνον

όσοι θελουν βιβλία μπορούν να περάσουν στο έτερο blog

http://veritasgreek.blogspot.com/

Ετσι κι αλλιώς ήδη εχω μεταφέρει και θ΄ανεβάζω εκει πιά βιβλία

καιρος να αποκτήσει την αληθινή του υποσταση και να γίνει αυτο

που ήταν απο την αρχή προγραμματισμένο ως Blog...






Και τον εορτασμό της Κοίμησης της Παναγίας Θεοτόκου.

Αυγουστος και ο Λέων συμβολίζει την φύση του Ηλίου. Δείχνει την εξωτερίκευση, την ακτινοβολία, την ζωτικότητα τον ψυχισμό… στη μυθολογία ένα από τα σύμβολά που αντικρίζουμε είναι ο Λέοντας της Νεμέας που σκότωσε ο Ηρακλής…

Εώα επιτολή ή κυνός επιτολήν ( ανατολή ) και Σείριος και κυνικά καύματα… όπου ο  Σείριος είναι το λαμπρότερο άστρο του αστερισμού του Μεγάλου Κυνός και η εώα επιτολή του σ’ αυτή τη χρονική περίοδο είχε συνδεθεί στην αρχαιότητα με τα κυνικά καύματα (τα dies caniculariae των Λατίνων), δηλαδή με τις θερμότερες ημέρες του έτους, τα οποία καύματα οι αρχαίοι απέδιδαν στην επί πλέον αύξηση της θερμοκρασίας από την υποτιθέμενη προσθήκη της ακτινοβολίας του Σείριου στην ακτινοβολία του Ήλιου».    
— Μάνος Δανέζης & Στράτος Θεοδοσίου


Εχουμε δε την πρώτη μέρα του Αυγούστου την εμφάνιση νέων ηλιακών κηλίδων

Σε κάποια από τα ελληνοκεντρικά σίτε πέφτω πάνω στην απάντηση του τι εορτάζουμε τον 15 Αύγουστο και διαβάζω η γιορτή της Μαρμέρας και η εορτή της Μαρμαρηγής… μμ σκέφτομαι το θέμα πάει παραπέρα και δεν σταματάει εδώ για όσους ψάχνουν έχουμε …



ΜΑΡΜΑΡΥΓΗ … με Υ -υψιλον κι οχι με Η ήτα…
ΜΑΡΜΑΡΥΓΗ = λάμψη, ακτινοβολία, ταχεία κίνηση σώματος κλπ…
Εκ του Μαίρω = σπινθηροβολώ, λάμπω …

 Τοτο κ το μαρμαίρω, τ λάμπω· μέλλοντα οκ χει· τοτο
κ το μαίρω κατ ναδιπλασιασμν, ο παράγωγον
μαράσσω, ξ ο κα μάραγδος· τ διαυγς γρ μάραγδον λεγον ο παλαιοί. (Etymologicum Magnum, Etymologicum magnum Kallierges page 574*, line 119)

    Α δ κλάμψεις ερηνται παρ τ μαίρω τ λάμπω· ξ ο τ μαρμαίρω, κα μαρ-
μαρυγ, κα μάρμαρον· Μάρων κύριον νομα. (Etymologicum Magnum, Etymologicum magnum Kallierges page 77, line 37)


Μαρ-ων το κύριο όνομα αλλά και ΜΑΡ-ΗΣ πολύ κοντά στο ΜΑΡΙΑΝ,  ΜΑΡΑ, ΜΑΡΙΑ, ΜΑΡΙΟΝ, ΜΑΡΙΑΜ κλπ 

Έτσι πως να μην γιορτάζει μια ΜΑΡΙΑΜ τον Αύγουστο μια λάμπουσα , λαμπερή, μια ακτινοβολία, μια λάμψη … 
αν και συνήθως η γυναικεία φύση αντιπροσωπεύεται από τα Ύδατα  και της δίνεται συγκεκριμένη υδάτινη μορφή, αλλα αν σκεφτούμε ότι και τα Υδατα ενσαρκώνουν διαφορα νοήματα, της αδιαφοροποίητης ζωής ως προγενέστερη μορφή, ως  εκείνο που τρέχει και κυλάει, άρα ασταθές και μεταβλητό, άρα και η αρχή του οτιδήποτε υπόκειται στον πολλαπλασιασμό και τη φθορά, και ανήκει στον κόσμο που ονομάζουν οι αρχαίοι ως Υποσέληνο, από την άλλη αντιπροσωπεύει και την αρχή κάθε γονιμότητας της γονιμοποιητικής δράσης του νερού πάνω στη γή και στο χώμα. Σ' ολα αυτά αν προσθέσουμε ότι τα Υδατα συνδέονται συμβολικά με τον οριζόντιο άξονα (-) ο οποίος αντιστοιχεί στην αριστοτελική κατάσταση του «κείσθαι»  που αντιτίθεται στον κάθετο άξονα (Ι) ο οποίος αντιστοιχεί στην κατάσταση του «Εχειν» με την ειδική έννοια του στέκεσθαι κατακόρυφα. 


Αν δεχτούμε ως θετική αρχή τα Υδατα, η αρσενική αρχή συσχετίζεται συχνά με το ΠΥΡ. Η αρσενική αρχή όμως ως Πυρ εχει πολλές όψεις με την διπλή γέννηση, καθώς και αν το δούμε από την πλευρά του γήινου η του Ηφαιστειακού, αλλά και του ουράνιου πυρός με όποια μορφή κι αν αυτό εμφανίζεται.
Ειδωμένη από την πλευρά της ΦΛΟΓΑΣ που δίνει ζωή, η φωτιά χρησιμοποιήθηκε και  ως σύμβολο του θηλυκού.
Η ΑΤΑΡ, η ελληνική Εστία, η ρωμαική Vesta είναι οι προσωποιήσεις αυτής της φωτιάς/φλόγας… η Vesta είναι η Ζωντανή φλόγα λέει ο Οβίδιος αλλά συγχρόνως θεωρείται ως  το «Ζων ύδωρ»
Έτσι η Μαρε μπορεί να είναι η μεγάλη μητέρα της Θάλασσας και να συνδέεται με τα Ύδατα και με την Μεγάλη Μητέρα Θάλασσα αλλά και με την ΜΑΡΙΑ-ΜΑΡΙΑΜ κλπ με την γυναίκα της ΠυΡΑΣ ακόμα και με την Πυρρα και τον Δευκαλιώνα και την δημιουργία νέου γένους.
Άλλη απεικόνιση της φλόγας είναι η απεικόνιση του Πνεύματος με την μορφή φλόγας/ φλογών κλπ 


ΜΑΡΙΑ = 152 = ΙΛΑΡΙΑ = ΚΑΙΟΜΑΙ = ΜΑΙΡΑ
Μια Μαρία που το όνομα της ισοδύναμει με την ΚΑΥΣΗ με το κάψιμο της, μια ΣΕΜΕΛΗ
Συγχρόνως φέτος έχουμε μια εξαίρεση, λειτουργία εις την Παναγία Σουμελά – 
( Εις/Στου (όρος)  Μελά) στην Τραπεζούντα, στη Παναγία τη Συμέλα ή Σεμέλη δηλαδή έπειτα από 88 χρόνια  
 ( 88= ΝΙΚΗ = ΙΚΗΝ = ΔΙΓΕΝΕΙΑ )
Η Σεμέλη, η μητέρα του Διονύσου, κόρη του Κάδμου που όταν ζήτησε -θέλησε να ιδεί τον Δια σε όλη του τη μεγαλειότητα ΚΑΗΚΕ, κατακεραυνώθηκε από την λάμψη του για όσους δεν γνωρίζουν τον μύθο.
Κάδμ δ' ρμονίη, θυγάτηρ χρυσς φροδίτης,
ν κα Σεμέλην κα γαυν καλλιπάρηον
Ατονόην θ', ν γμεν ρισταος βαθυχαίτης,
γείνατο κα Πολύδωρον υστεφάν ν Θήβ. (Hesiodus Epic., Theogonia
Line 976)
 Διονύσ μέν νυν τ κ Σεμέλης τς Κάδμου λεγομέν γενέσθαι κατ χίλια τεα μάλιστά στι ς μέ, ρακλέϊ δ τ λκμήνης κατ ενακόσια
τεα, Παν δ τ [κ] Πηνελόπης (κ ταύτης γρ κα ρμέω
λέγεται γενέσθαι π λλήνων Πάν) λάσσω τεά στι
τν Τρωικν, κατ κτακόσια μάλιστα ς μέ.( Herodotus Hist., Historiae
Book 2, section 145, line 13)


ΣΕΜΕΛΗ= 288 = ΘΕΑΓΟΣ = ΘΕΗΓΕΝΗΣ= ΘΡΗΝΟΜΑΙ = ΝΙΚΗΣ
ΘΕΑΓΟΣ  ερμηνεία του ΘΕΟ-ΑΓΩ, φέρω τον Θεο, μεταφέρω και έχω εντός το Θεό
ΘΕΗΓΕΝΗΣ =Γεννηθείς από Θεό, από Θεού γένος
Αυτή που φέρει και έχει μέσα της το Θεό αλλά συγχρόνως γεννημένο από Θεό (θεϊκό σπέρμα) και γένος.
Όμως μια πλήρης τράπεζα ονομάζεται και ΦΑΤΝΗ ή ΣΕΜΕΛΗ αλλά εμείς την φάτνη την γνωρίζουμε από την παράθεση του Ιησού-βρέφους κατά την γέννηση του εντός της φάτνης.

Novum Testamentum, Evangelium secundum Lucam
Chapter 2, section 16, line 3

   κα λθον σπεύσαντες κα
νερον τήν τε Μαριμ κα τν ωσφ κα τ βρέφος κείμενον ν τ φάτν·    δόντες δ γνώρισαν περ το ήματος το λαληθέντος ατος περ το παιδίου τούτου.

Φάτνη ή ΚΥΨΕΛΗ, ή Πραισέπη ή Μελίσσι ονομάζεται και το αστρικό σμήνος Μ44, γνωστό τον αστερισμό του Καρκίνου μεταξύ δύο αστέρων  του Βόρειου νου (γ΄ Καρκίνου) τ κα Νότιου νου (δ΄Καρκίνου ) μεταξ τν ποίων ερίσκεται τ στρικν σμνος τς Φάτνης (Μ44).
Αγαπημένα ζώα δε του Διονύσου οι Όνοι τους οποίους καταστέρησε για να τους ευχαριστήσει  όταν έτρεψαν σε φυγήν τους γιγαντες κατά την Γιγαντομαχίαν
ρατος (2260 τη πρ τς ποχς μν), πως κα ππαρχος (130 τη μετ τν ρατον) τν πεκάλουν νεφελδες στρον. Πτολεμαος (250 τη μετ τν ππαρχον) τν περιγράφει κατ τς Μαθηματικς Συντάξεις ατο (γνωστα κα ς "λμαγέστη") ς νεφέλωμα π τ τοΚαρκίνου στήθους, δ φαιστίων Θηβαος (1600 τη πρ τς ποχς μν) τν ναφέρει πλέον ς Φάτνην.
Τ τν νων τ κα Φάτνης χαρακτηριστικ πηρεάσαν τν συμβολισμόν λοκλήρου το Καρκίνου στρου. πομονή, κτητικότης, ποφασιστικότης, πως κα σχυρ γενετήσιος ρμ το ζδίου ποτελοσιν διότητας προερχομένας π τος νους τν Σατύρων κα το Διονύσου! 

Καρκίνος συσχετίσθη μ τν τν Ψυχν Κάθοδον, πό τν ποχήν που σημειοδοτοσε τν θερινήν τροπήν (ηλιοστάσιον), ποία θεωρεται Πύλη τν κατερχομένων πρς νσάρκωσιν Ψυχν. Τν σήμερον Πύλη ατή σημειοδοτεται κ το στρου τν Διδύμων.

Μερικές σημειώσεις που είναι χρήσιμες 200 είναι ο αριθμός των οστών του  ανθρωπίνου σώματος και 280 είναι η μέρες της φυσιολογικής εγκυμοσύνης στα ανθρώπινα όντα δηλαδή 28χ10 δηλαδή 10 πλήρεις σεληνιακές περίοδοι των 28 ημερών. 


284 ο αριθμός του Θεού  ΘΕΟΣ = 284 = ΑΓΑΘΟΣ = ΑΓΙΟΣ = ΔΙΟΣ = ΘΕΡΜΙΟΝ
Πολύ κοντά δε στη Παναγία την Σουμελά, στην Μακεδονία αυτή τη φορά,  έχουμε ένα βουνό που στην μιά του την πλευρά γιορτάζει η Παναγία Σουμελά-Συμέλα-Σεμ-έλη (Πόντια Παναγιά) και στην άλλη του πλευρά γιορτάζει η Σελλιώτισα Παναγιά (  Παναγιά των Βλάχων του Σελλίου) των Σελλών Ελλών κλπ που η καταγωγή τους κρατά από την αρχέγονη Ελλάδα όπως αποκαλεί την Ήπειρο ο Πτολεμαίος.
Το συγκεκριμένο βουνό ονομάζεται Β-ΕΡΜΙ-ΟΝ ( υπάρχει και το αντίστοιχο VERMONT πολιτεία στην Αμερική) ή με αντιστροφή του Β σε Θ έχουμε ένα Θ-ΕΡΜΙ-ΟΝ  όπου φιλοξενεί το ΣΕΛΙ  ή εκ του ΣΕΛΑΩ = φέγγω λάμπω, ακτινοβολώ, αστράφτω κλπ...









Συνεχίζετε 


Ο ἄναξ, οὗ τὸ μαντεῖόν ἐστι τὸ ἐν Δελφοῖς, οὔτε λέγει οὔτε κρύπτει ἀλλὰ σημαίνει...




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...